Kuidas on tagatud see, et hooldajad ei haigestuks? Kas nendele on tagatud kõik vajalikud kaitsevahendid?

Lihula hooldekodu töötajad kasutavad juba teist kuud järjest kõiki isikukaitsevahendeid – kaitsepõlled, prillid, maskid, kilesussid, desovahendid jne.  Kõiki isikukaitsevahendeid hetkel jagub ja kui midagi hakkab otsa saama, tellitakse see aegsasti juurde.

Kas hooldekodus on töötajaid piisavalt ja on tagatud, et nad saavad puhata ega pea 24/7 tööl olema? Kuidas on töötajate meelsus?

Praegu on töötajaid piisavalt. Tõsi, osad on võtnud puhkused või on lähedaste survel kodus, kuid see on igati mõistetav. Hooldekodu juhataja ja hooldusjuhil jagub töötajatele vaid kiidusõnu – arusaadavatel põhjustel on nad pisut ärevad, kuid siiski ka väga asjalikud ja tublid ning teevad ettepanekuid töökorralduse paremaks muutmiseks. Ka need töötajad, kes on kodus, on siiski toetavad ja hoiavad tööl olevate meeleolu positiivsena.

Kas kogukond on töötajate suhtes toetav? Milles see väljendub ja kuidas saaks kogukond töötajaid toetada?

Kahjuks on nii, et negatiivselt meelestatud inimesed on oluliselt valjuhäälsemad, millest võibki jääda ekslik mulje, et kogukond ei ole töötajate suhtes toetav. On teada juhtumeid, kui inimesed on suisa helistanud Terviseametile ja kaevanud töötajate peale, andnud ka valeinfot ja laimanud. Üks markantsem näide oli siis, kui üks hooldekodus töötav meesterahvas läks poodi, et osta kliendi sünnipäeva puhul torti, mille peale poest meesterahvast silmanud inimene oli Terviseametile helistanud ja kurtnud, et Lihula erihoolekanne kliendid jooksevad Lihulas vabalt ringi, kuigi viimased on olnud kaks kuud asutuse territooriumil kinni. Lisaks eile helistati vallamajja küsimusega, miks on Lihula hooldekodu väravad lahti, et nii saabki viirus edasi-tagasi vabalt liikuda. Teadupärast ei peata viirust ükski suletud uks. Selline käitumine teeb töötajate meele kurvaks.

Siiski usub hooldekodu personal, et kogukonnas leidub  neid, kes südames toetavad, lihtsalt nende hääl ei kostu. Parim, mida kogukond saab töötajate toetamiseks ära teha, on lõpetada igasugune valeinfo edastamine. Küsimuste tekkimisel palutakse esitada need valla avalike suhete spetsialistile, kes koordineerib vastuste saamist ning jagab neid avalikes kanalites.

Kõige suuremaks toetuseks peavad töötajad aga seda, kui inimesed peaksid kinni Terviseameti poolt kehtestatud reeglitest – desinfitseeriks käsi, püsiksid haigena kodus ja peaks kinni 2+2 reeglist. Ka üks pisike naeratus hooldekodu töötajale teeb tema meele juba oluliselt paremaks.

Mis peamine – pidage meeles, et paljud meist ei tea, kas nad on tegelikult viiruse juba läbi põdenud või mitte. Teada ju on, et paljud põevad seda läbi ka asümptomaatiliselt. Seega enne, kui kedagi milleski süüdistama hakata, võiks korraks vaadata peeglisse ja küsida endalt – kas ma olen 110% kindel, et mina pole seda viirust asümptomaatiliselt läbi põdenud ja enesele teadmata levitanud seda teistele.

Kuidas suhtuvad Lihula hooldekodu klientide lähedased tekkinud olukorda?

Klientide lähedaste osas on hooldekodu töötajatel öelda vaid kiidusõnu – nad tõesti toetavad ja mõistavad avaldades seda nii kirjalikult, kui suuliselt läbi telefoni. Ka Lääneranna Teataja e-postile on jõudnud hooldekodu klientide lähedaste kiidusõnad Lihula hooldekodu personali aadressile.

Mitu klienti on Lihula hooldekodu nn naistemajas? Kui palju kliente on hetkel saanud diagnoosi? Kas tänaseks on kõik diagnoosi saanud kliendid viidud haiglasse meedikute järelevalve alla?

Kokku on Lihula hooldekodu naisteosakonnas 23 klienti, kellest positiivse COVID-19 diagnoosi on andnud 13. Tänase päeva seissuga on kõik 13 viidud haiglasse meedikute järelevalve alla – 10 Pärnu Haiglasse ja 3 Lääne-Tallinna Keskhaiglasse. Kõikide diagnoosi saanud inimeste tervislik seisund on väga hea.

Milliseid täiendavaid meetmeid on hooldekodus plaanis kasutusele võtta?

Täna, 19. mail, juba viiakse Lihula päevakeskuses, hooldekodu naistemajas, kontoris ja pesumajas läbi ruumide täielik desinfitseerimine. Kõik negatiivsed proovid andnud kliendid paigutatakse värskelt desinfitseeritud ruumidesse. Loomulikult jätkab hooldekodu personal tavapärast pindade desinfitseerimist ja puhastamist ning isikukaitsevahendite kasutamist. Abimeetmena on võetud kasutusele ka see, et Oja tn asuvad erihoolekande kliendid valmistavad söögi kohapeal ega tellita seda enam suurköögist.