Lilli Lumera
Lääneranna Vallavalitsus
Avalike suhete spetsialist ja Lääneranna Teataja toimetaja
Lääneranna Gümnaasiumi viis tegutsemiskohta – Koonga, Kõmsi, Lihula, Varbla ja Virtsu – osalevad kaasava õpikeskkonna loomise projektis, mis toetab hariduslike erivajadustega õpilasi ning soodustab kõigi laste võrdseid õppimisvõimalusi. Projekti rahastab Riigi Tugiteenuste Keskus summas 42 723,98 eurot ja vald lisab omafinantseeringuna 7539,52 eurot.
Projekti eesmärk on edendada Lääneranna valla haridusasutustes kaasava hariduse põhimõtteid ja luua õppimist toetav keskkond, et pakkuda kõigile õpilastele võrdseid ja arengut soodustavaid tingimusi. Projekt keskendub õpikeskkonna parendamisele ja kaasaegsetele õppevahenditele, et vastata hariduslike erivajadustega (HEV) õpilaste individuaalsetele vajadustele, soodustada sotsiaalset kaasatust ning tagada kõigile kvaliteetne ja võrdne õpikogemus. Projekt toetab hariduse kättesaadavuse ja kvaliteedi tõstmist valla koolivõrgustikus ning HEV-lastele võrdsete õppimisvõimaluste pakkumist.
Lääneranna vallas juba rakendatakse kaasava hariduse põhimõtteid, kuid tegutsemiskohtades napib kaasaegseid vahendeid ja kohandatud ruume, mis toetaksid HEV-õpilaste ja teiste individuaalset lähenemist vajavate laste arengut. Hariduslike erivajadustega laste arv on kasvanud ning koolide ümberkorraldused on toonud esile suurema vajaduse teistsuguse ruumilahenduste ja spetsiaalsete õppevahendite järele.
Projektitoetuse eest soetatakse interaktiivseid ekraane ja akustilist mööblit, mis paigaldatakse õppehoonetesse järgmise õppeaasta alguseks. Interaktiivsed ekraanid pakuvad õpetajatele mitmekülgseid võimalusi tundide ettevalmistamiseks ja läbiviimiseks, muutes õppimise lihtsamaks ja arusaadavamaks ka HEV-õpilastele. Ekraanid võimaldavad individuaalset lähenemist ja loovad õppekeskkonna, mis arvestab HEV-õpilaste spetsiifiliste vajadustega.
Lääneranna Gümnaasiumis õpib üle 110 HEV-õpilase. Soetatavaid vahendeid kasutatakse õppetöös vastavalt nende õpilaste individuaalsetele õppekavadele ja vajadustele. Õpetajad ja tugispetsialistid koostavad juhised vahendite kasutamiseks, et neid oleks hõlpsam õppetegevusse lõimida ning need aitaksid parandada HEV-õpilaste keskendumisvõimet. Kuigi interaktiivseid ekraane ja teisi õppevahendeid saavad kasutada kõik õpilased, jääb põhirõhk HEV-õpilastele, kelle jaoks need on hädavajalikud.
Päisepilt: Adobe pildipank