Lääneranna Vallavalitsus
Kriisiinfo telefoniga (KRIT) liitunud omavalitsuse elanikud saavad erakorraliste sündmuste korral helistada tasuta 1247 numbrile, et saada kriisis ametlikku ja usaldusväärset teavet ning käitumisjuhiseid. Lääneranna Vallavalitsus sõlmis selleks Häirekeskusega koostööleppe tänavu jaanuaris.
Kriisiinfo telefonile 1247 saavad elanikud helistada ööpäev läbi ning see võimalus käivitub, kui kohalik omavalitsus selleks Häirekeskusele ettepaneku teeb. Seni on teenus käivitatud näiteks COVID-19 pandeemia ajal, Kuressaare joogivee kriisi korral ja Suur-Sõjamäe jäätmejaama põlengust tekkinud mürgise suitsu tõttu.
Häirekeskuse kriisijuhi Janek Muraka sõnul on Lääneranna Vallavalitsuse otsus kriisiinfo telefoni teenusega liituda väga tervitatav. „Kriiside korral on elanike infovajadus tavapärasest suurem ning meie soov on, et käitumisjuhised ja usaldusväärne teave oleks tehtud inimestele võimalikult mugavalt kättesaadavaks,“ ütles ta. Lisaks on Muraka sõnul kriisiinfo telefoninumbrit hea meelde jätta – üks number 24/7 ehk 1247.
Lääneranna vallavanem ja kriisimeeskonna juht Ingvar Saare peab liitumist kriisilahendamise oluliseks lüliks: „KRIT teenuse kasutuselevõtmine on osa pikemaajalisteks kriisideks valmistumisest. Teenus võimaldab suuremate kriiside korral jagada informatsiooni varasemalt ettevalmistatud sõnumite kaudu, et tagada Lääneranna valla elanikele vajalik ja õige teave. Ühtlasi vähendab teenus valla kriisimeeskonna koormust kriisisituatsioonis.“
Numbrile 1247 saavad elanikud helistada ka siis, kui parasjagu mõnda kriisi käimas ei ole – siis toimib liin tavapärase riigiinfo telefonina. Riigiinfo telefonilt saab küsida ja anda infot maantee, pääste ja keskkonna alastes küsimustes ning PPA dokumentide taotlustega seotud teemadel. 1247 on hädaabinumbri 112 kõrval tegutsev infonumber, mis pakub ööpäev läbi infot ja nõu olukordades, mille puhul ei ole ohus elu, tervis ega vara. 1247 operaatorid jagavad teavet eesti, vene ja inglise keeles.